Home Realisaties Voelbaar beter slapen (en communiceren)

Voelbaar beter slapen (en communiceren)

Voelbaar beter slapen (en communiceren)
Logo Sleeplife®

Klant: Sleeplife®

Strategie

Huisstijl

Copywriting

Sociale media

Logo

Bullet Point stond in 2016 mee aan de wieg van Sleeplife®. We werkten een complete branding uit, wat resulteerde in een sterke en herkenbare corporate identity. Het was het begin van een succesvolle samenwerking, die tot op vandaag nog steeds zijn vruchten afwerpt. 

In 2021 onderging Sleeplife® een grondige facelift en hielpen we de campagne ‘voelbaar beter slapen’ lanceren.

Corporate identity

Logo en baseline

Het logo springt vaak als eerste in het oog wanneer mensen kennismaken met je merk. Een sterk en herkenbaar logo is dus een absolute must. Bullet Point ging aan de slag voor Sleeplife®, met aandacht voor typografie en kleurgebruik. In de loop der jaren onderging het logo nog enkele noodzakelijke kleine evoluties om uiteindelijk tot het huidige ontwerp te komen. 

Om het verhaal en de missie van Sleeplife® te versterken, bedachten we de baseline ‘op maat van jouw leven’. In 2021 werd de baseline vervangen door ‘voelbaar beter slapen’, om zo de belangrijkste USP van Sleeplife® extra in de verf te zetten.

Campagnebeeld

Iedereen verdient een bed dat bij hem of haar past. Een bed waar je zoveel van houdt dat je het bij het thuiskomen ’s avonds meteen zou willen omhelzen. Precies wat Sleeplife® wil bereiken en precies wat wij voor ogen hadden bij het uitwerken van het campagnebeeld.  

Geslaagd, vind je niet?

Communicatietools

Website

Sleeplife® lanceerde in 2019 een gloednieuwe website en webshop, waarvoor Bullet Point het design ontwierp en krachtige content ontwikkelde. Het resultaat? Een digitaal visitekaartje met een doordachte structuur en goed geschreven, up-to-date content die ook nog eens SEO-vriendelijk is. Telkens ondersteund door sterk beeldmateriaal in lijn met de huisstijl. 

Kortom, een webproject om u tegen te zeggen.   

Bekijk de website

Print

Vandaag de dag wordt er enorm gefocust op digitale communicatie. Toch mag je de kracht van print zeker niet onderschatten. Bij Bullet Point werken we graag creatieve initiatieven uit om jouw boodschap kracht bij te zetten.    

Zo ontwikkelen we voor Sleeplife® elk jaar een volledig Slaapboek, waarin we hun aanpak en slaapgamma uitgebreid toelichten. Een streling voor het oog, een plezier om door te bladeren en aangenaam om te lezen. Net zoals de Slaapkrant trouwens, waarin Sleeplife® zijn expertise toont.

Promotionele communicatie

Zoals de meeste retailers zet Sleeplife® sterk in op actieperiodes. Bullet Point ondersteunt deze acties met promotionele communicatie. Wij ontwerpen o.a. e-mailings, banners voor op de website, direct mailings, instore video’s, actiefolders, … met content die perfect is afgestemd op de doelgroep en zeker je aandacht trekt. Impact gegarandeerd.

Sociale media

Sociale media zijn een onmisbaar onderdeel van een geïntegreerde marketingaanpak. Voor Sleeplife® stippelden we een communicatiestrategie uit voor Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest, die we consequent toepassen aan de hand van een gedetailleerde contentkalender. Zo’n contentkalender is de perfecte leidraad om boodschap, beeld en kanaal te bepalen i.f.v. de overkoepelende communicatiestrategie.

Radiospot

Een radiospot is een uitstekende manier om je doelgroep op een snelle én creatieve manier te bereiken. Omdat herkenbaarheid in zo’n radiospot belangrijk is, ging Bullet Point op zoek naar een herkenbare sound (mét oorwurmgehalte) om de positionering van Sleeplife® auditief te versterken.    

We lanceerden het idee om de bekende seventies hit ‘Streetlife’ van Randy Crawford te coveren, maar dan omgedoopt tot ‘Sleeplife’. Philip Maes en Raygun brachten onze visie in de praktijk en realiseerden een zalige radiospot met de stemmen van Rik Verheye en Koen Van Impe.    

Beluister zeker eens het resultaat!

Wil je ook voelbaar beter communiceren?

Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek!

Deel dit project