Kempen Aan Tafel

Wanneer topchefs de hoofden bij elkaar steken en de handen in elkaar slaan, mag je wel iets groots verwachten. Hun bedoeling? De Kempen op de kaart zetten als culinaire hotspot. Zo werd Kempen Aan Tafel geboren, een gastronomisch evenement die dit jaar op 30 april voor de eerste keer plaatsvond.

Aanwezigen konden in een uniek vijfgangenmenu de kookkunsten proeven van 4 lokale, gerenomeerde klassechefs:

Één voor één culinaire kleppers van formaat, maar ook de unieke locatie liet allesbehalve te wensen over. De serres van tomatenkwekerij Den Berk Délice vormden namelijk het toneel voor het event.

Eventcommunicatie

Kempen Aan Tafel verwelkomde een B2B- en B2C-publiek. Zowel bedrijven als particulieren waren dus aanwezig. Daarom was er nood aan duidelijke communicatie naar beide doelgroepen toe. Bullet Point dacht strategisch mee en bepaalde eerst een duidelijke communicatiestrategie. De volgende vragen stonden centraal:

  • Hoe kunnen we beide doelgroepen bereiken?
  • Welke tools hebben we daarvoor nodig?

Eens de strategie duidelijk was, haalden we alles uit de kast. We stelden een creatief concept voor met een passende look en feel. Het campagnebeeld werd vastgelegd en vervolgens verschillende communicatiedragers volledig uitgewerkt. Dat natuurlijk volgens de regels der kunst binnen contentmarketing: telkens in dezelfde stijl met een krachtige boodschap.

Drukwerk

Bullet Point verzorgde heel wat drukwerk voor Kempen Aan Tafel, zowel in de aanloop naar het evenement als tijdens het gebeuren.

In de aanloop naar event

De bedoeling was om eerst het B2B-publiek aan te trekken. Aangezien het de eerste editie was van het evenement, ontwikkelde Bullet Point een sponsordossier gericht aan bedrijven. Daarin werden de chefs voorgesteld, de unieke locatie in de kijker gezet en werd uitgelegd waarom het event een interessante netwerkopportuniteit is. Dankzij het sponsordossier kreeg het event de nodige push en werd er voldoende awareness rond gecreëerd.

Uiteraard werden er ook uitnodigingen verstuurd, zowel naar B2B als B2C. Voor B2B creëerde Bullet Point gepersonaliseerde uitnodigingskaarten die per post werden verstuurd, vergezeld van specifiek ontworpen tickets, vouchers en parkeerkaart. De B2C-doelgroep kreeg de uitnodiging per mail toegestuurd.

Tijdens het event

Een topevenement organiseren zit 'm in de details. We ontwierpen dan ook een passende amusekaart, drankkaart en menu. Ook drankbonnen met scheurrandjes werden voorzien én polsbandjes, een B2B- en B2C-variant.

Social media

Natuurlijk kan ook online communicatie rond een evenement niet ontbreken. Sociale media zijn daarin een echte must. Daarom zorgden we ervoor dat Kempen Aan Tafel aanwezig was op de - in dit geval - meest relevante kanalen: Facebook en Instagram.

First things first: op Facebook werd een evenement aangemaakt die werd gedeeld door alle chefs op hun persoonlijke profielen en/of restaurantpagina. Vervolgens stelden we een planning op met alle content die we op beide kanalen gingen verspreiden in de aanloop naar het evenement. Zo werden alle chefs voorgesteld aan het publiek, alsook de locatie en tot slot de goede doelen waaraan Kempen Aan Tafel de opbrengst heeft geschonken.

Website

Een feilloze website kan niet ontbreken wanneer je online aanwezig bent. Daarvoor schakelden we ons webbureau Bulldots in. We ontwikkelden een mooie website met een snel en eenvoudig online reservatiesysteem. Uiteraard was ook alle praktische informatie aanwezig.

Neem gerust een kijkje: https://www.kempenaantafel.be/nl

Succesvolle eerste editie

4 klassechefs, de beste Kempische streekproducten, 400 enthousiaste gasten en een top-dj. Dat in combinatie met een gerichte communicatiestrategie over verschillende kanalen en dragers = een recept voor succes. Alle tickets waren trouwens binnen de eerste 24 uur de deur uit! Over een succesvolle eerste editie gesproken. Ons buikgevoel zegt dat het waarschijnlijk niet bij dit jaar gaat blijven... We kijken alvast uit naar de - misschien - komende editie(s) 😉.

We geven je tot slot nog een impressie van Kempen Aan Tafel '19. Voor degenen die aanwezig waren, geniet gerust nog eens na van deze heerlijke avond!

Fotografie: Noémie Boone & Dennis Peeters (Belgian Food Experience)