Cobral

Cobral is een IT-bedrijf die ervoor wil zorgen dat bedrijven zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten. Hoe? Door die ondernemingen te voorzien van een professionele IT-omgeving die stabiel, veilig en kostentransparant is. Daarbovenop leveren ze de beste service voor hun klanten.

De opdracht voor Bullet Point was duidelijk. Cobral wou evolueren in zijn manier van communiceren. Ze wilden ook professioneel ogen voor hun doelgroep. Tot slot hadden ze de nodige marketing/sales-tools nodig om meer leads te genereren.

Huisstijl

De huisstijl van Cobral was toe aan een opfrisbeurt. Een goeie huisstijl is immers zeer belangrijk voor een professionele uitstraling en herkenbaarheid. De nieuwe huisstijl werd doorgetrokken op allerhande communicatie: de website, infomappen, naamkaartjes, briefpapier en meer.

Logo

Het logo werd grondig onder de loep genomen en vervolgens ook in een nieuw jasje gestoken. Bullet Point houdt daarbij voornamelijk voor ogen waar de onderneming voor staat, wat de bedrijfsactiviteiten zijn en hoe dat kan onderstreept worden met een sterk logo. We houden rekening met het lettertype, kleur en beeldmerk, maar kijken ook eens naar de concurrentie. Het logo werd bovendien voorzien van een sterk doordachte baseline.

Coporate image

Beeldentaal is niet te onderschatten, een goeie corporate image is dus essentieel. We deden daarvoor een studie en bekeken verschillende mogelijkheden. De essentie van Cobral verloren we daarbij nooit uit het oog, wat een mooi resultaat opleverde. Vind je ook niet? De corporate image kan vervolgens gebruikt worden bij verschillende toepassingen zoals bijvoorbeeld direct mailings of banners.

Content creatie - Copywriting

En krachtig beeld is belangrijk, maar dat geldt zeker ook voor tekst. Bullet Point voorziet ook sterke copy voor eender welk doeleinde.  In het geval van Cobral schreven we een bedrijfsfolder met een duidelijk overzicht van alle bedrijfsactiviteiten. Ook daar werd de nieuwe huisstijl opnieuw ge├»ntegreerd.

https://www.cobral.be/nl