Bullet Point in beeld - The making-of

Één beeld zegt meer dan duizend woorden. Althans, dat zegt het spreekwoord. Als communicatiebureau geloven we zelf ook sterk in de kracht van video. Daarom namen we de proef op de som en besloten we een corporate video te maken. En niet zomaar een video, maar eentje waar je écht het verschil mee maakt.

Een boost aan ons imago

De wereld laten zien wie we zijn en hoe we denken. Een verhaal dat uit ons hart en ziel komt, overbrengen aan iedereen. Op die manier wilden we Bullet Point een sterker imago geven, een imago dat bij ons past. Dat was de hele opzet van deze video.

Ons verhaal vertalen op beeld

Je verhaal vertellen. Het klinkt simpel, maar dat is het niet. Hoe begin je aan zoiets? Wat moet de video uitstralen? Welke sfeer, welke insteek en welk karakter?

Rosse knapen met karakter

Wat ons als zaakvoerders verbindt, was het eerste en logische element die duidelijk in beeld moest worden gebracht. Een connectie die bestaat uit: een noestige werkmentaliteit, onze West-Vlaamse roots en natuurlijk niet te vergeten onze gedeelde haarkleur.

Het hebben van een rode haarkleur maakt je als kind vaak het mikpunt van spot. Voor velen – jammer genoeg – misschien herkenbaar, maar het vormt je karakter. Je leert je sterk te houden, door te bijten, nooit op te geven. Kortom, het heeft een bepalende rol gespeeld in hoe wij nu in het leven staan. Zelfs in hoe we ons bedrijf hebben opgebouwd. Een tikkeltje bescheiden, maar steevast gelovend in onze eigen kracht.

Sym-BULL-iek

Dat moest naar voor komen in onze corporate video. Vandaar de twee roodharige jongetjes als flashback naar onze jeugd. Daarnaast gebruikten we de Schotse Hooglanders als symbool van ons landelijk en rustig karakter. Deze stieren zijn ook niet alleen ros, maar hun aard weerspiegelt wie we zijn als communicatiebureau: functioneel met een grote dienstverlening en betrokkenheid.

De passende stem

Om ervoor te zorgen dat je verhaal over- én binnenkomt bij de mensen, heb je de perfecte stem nodig. Niemand leek ons beter dan Stefaan Degand om ons verhaal te vertolken. Zijn West-Vlaamse roots en unieke stem versterkt het karakter dat we wilden overbrengen.

Een toplocatie

Niet evident om te vinden, maar van zeer groot belang om je boodschap kracht bij te zetten. Wij kozen voor de prachtige omgeving van natuurpark het Zwin. Kiezen voor een externe locatie betekent wel dat je rekening moet houden met het vragen van toestemming of vergunning aan bevoegde instanties.

De eigenlijke productie

Met dat alles is je corporate video natuurlijk nog niet gemaakt. Het moet ook nog gefilmd worden. Daarvoor gingen we de samenwerking aan met Clementine. Zij zorgden voor het scenario, de modellen, de organisatie, de nodige vergunningen, het filmen en de montage van de video.

THe finished product

Het resultaat mag er meer dan wezen: een corporate video die laat zien wie we zijn en waarvoor Bullet Point staat. Bijzonder krachtig en zonder bullshit. Een video die we keer op keer met veel plezier en trots herbekijken. Enjoy!

Zin om ook een corporate video te maken?

Neem dan zeker contact met ons op. Wij helpen je om jouw unieke bedrijfsverhaal te tonen aan de buitenwereld. We zorgen voor een verhaal dat je ware aard uitstraalt en dat laat zien wat jouw onderneming zo bijzonder maakt. Samen zoeken we uit wat het speerpunt van de video moet zijn en wat er marketinggewijs aan bod moet komen. In lijn met het doel zoeken we de geschikte partner voor de productie. We hebben bovendien alle nodige tools in huis om jouw video te promoten over verschillende media. Met als eindresultaat: een corporate video die jouw bedrijf ademt.

Wil je graag al wat meer weten over de wondere wereld van videomarketing? Lees dan onze tips voor succesvolle videomarketing.